.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استفاده از پیام کوتاه برای تقلب در مدارس

مطالعات جدید نشان مي‌دهد که برخلاف منع استفاده از تلفن همراه در محیط مدارس یک چهارم پیام‌های کوتاه نوجوانان طی برگزاری کلاس‌های درسی به منظور تقلب و کمک به همکلاسی‌ها ارسال مي‌شود.

تحقیق بر روی هزار و 13 نوجوان که 84درصد آنها دارای تلفن همراه بودند نشان داد که علاوه بر ارسال پیام‌های کوتاه، قسمت بزرگی از مطالب درسی و اطلاعات در تلفن‌های همراه این دانش‌آموزان ثبت شده است تا در صورت نیاز در هنگام برگزاری امتحانات از آن استفاده کرده یا آنها را برای دوستان خود ارسال کنند. نکته جالب توجه این است که بیش از نیمی از دانش‌آموزان مورد مطالعه عنوان کردند تمامی دانش‌آموزان مدرسه محل تحصیل آنها نیز از همین شیوه استفاده مي‌کنند. تنها نیمی از دانش‌آموزان معتقدند که استفاده از چنین شیوه‌ای جرمی جدی به شمار مي‌رود. این پدیده نشان مي‌دهد که دانش‌آموزان استانداردهای شخصی متفاوتی را درباره اطلاعات نوشتاری در برابر اطلاعات ذخیره شده در تلفن‌های همراه برای خود ایجاد کرده‌اند.

این تحقیق در عین حال نشان داد که نوجوانان به صورت میانگین در طول یک هفته بیش از 440 پیام کوتاه متنی ارسال مي‌کنند که از این میان 110 پیام کوتاه حین برگزاری کلاس‌های درسی رد و بدل مي‌شوند. این به آن معنی است که در طول برگزاری یک کلاس بیش از سه پیام کوتاه میان دانش‌آموزان رد و بدل مي‌شود. نکته جالب دیگر که طی انجام این مطالعات یافته شد این است که تنها 23 درصد از خانواده‌هایی که کودکان آنها از تلفن‌همراه استفاده مي‌کنند از استفاده یا سوءاستفاده کودکان خود از تلفن همراه در محیط مدرسه آگاهند.
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، این مطالعات در اوایل ماه مه و از طریق اینترنت صورت گرفته و درصد خطای این تحقیقات مثبت یا منفی 1/3 نقطه درصدی اعلام شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.